advertorial

Det är inte så lätt att behålla sina kunder nu för tiden. Oavsett bransch är dagens konsumenter notoriskt otrogna. Som handlare sliter du nog ditt hår när du ser att dina kunder tar del av dina välkomsterbjudanden, för att aldrig mer komma tillbaka till affären.

Hur ska du göra för att få dem att förstå att det är din affär och ingen annan som gäller? Tja, hur låter det med en klubb? Alla som någonsin har varit barn vet ju hur kul det kan vara med klubbar. Många minns dem med glädje för barndomens lekar. Det kan du spela på, genom att bilda en kundklubb.

Alla vill väl vara med i en klubb

Om du är osäker på hur du ska göra för att starta en kundklubb för dina kunder, kan du läsa mer på: https://www.inspirationcompany.se/. Det finns nämligen bra, automatiserade tjänster för handlare som dig – sådana som vill se resultat utan att göra alltför mycket av jobbet själv.

För så klart har du personligen inte tid att driva ett lojalitetsprogram samtidigt som du tar hand om affärerna. Att leja ut administrationen och skötseln kring kundklubben är absolut det rätta valet. Men kom ihåg att du faktiskt kan gå med i klubben själv. Om inte annat är det ett bra sätt att med egna ögon få se vad det är för upplevelse du ger kunderna i klubben.

 

kundklubb

 

Döp din kundklubb till något kul och hemligt

Fundera också på vad du ska kalla din klubb. Du kan absolut döpa den till något anonymt och generiskt. Men du skulle också kunna spinna loss och döpa den till något riktigt kul. Gärna något som tydligt anspelar på barndomens hemliga sällskap. 

Varför inte Superhemliga REA-sällskapet eller något liknande? Ett sådant namn skulle dra kunderna till dig som flugor till honung. Alla gillar ju hemliga reapriser.